Χρήσιμος Οδηγός για την Πρακτική Άσκηση

Περιγραφή της διαδικασίας της Πρακτικής Άσκησης 

Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) Πρακτικής Άσκησης ΠΔΜ https://p.uowm.gr/

Το πληροφοριακό σύστημα (ΠΣ) https://p.uowm.gr/ στηρίζει την υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης από την πρώτη φάση, δηλαδή από την υποβολή των αιτήσεων, μέχρι και την τελευταία, αυτή της κατάθεσης των παραδοτέων των φοιτητών/τριων, του/της επόπτη/τριας και του/της τμηματικά υπεύθυνου/ης. Όλα τα στοιχεία αποθηκεύονται με ασφάλεια στη βάση δεδομένων του συστήματος και αυτό επιτρέπει την αυτόματη δημιουργία αναφορών και εξαγωγή στατιστικών, σύμφωνα με κριτήρια για κάθε ακαδημαϊκή περίοδο.

Α. ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Οι αιτήσεις των φοιτητών/τριών πραγματοποιούνται με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, που καθορίζει η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος σε συνεργασία με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης της Μονάδας υποστήριξης Φοιτητών (ΜΥΦ) του ΠΔΜ. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων, καθώς και οι ημερομηνίες, ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης ή/και του Τμήματος. Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων για την Πρακτική Άσκηση  των φοιτητών/τριών είναι κατ’ ελάχιστο δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες.

Οι ενέργειες που απαιτούνται είναι η εξής:

Βήμα 1ο ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΑ

Ο/Η φοιτητής/τρια που επιθυμεί να πραγματοποιήσει Πρακτική Άσκηση, ενημερώνεται από τις ανακοινώσεις του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών (ΜΥΦ) του ΠΔΜ στην σελίδα https://internship.uowm.gr/ ή/και της σελίδας του Τμήματος.

Βήμα 2ο ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

ΑΙΤΗΣΗ: Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) Πρακτικής Άσκησης https://p.uowm.gr/ (σύνδεση μέσω του φοιτητικού ιδρυματικού λογαριασμού, δηλαδή ως όνομα χρήστη, το ιδρυματικό σας email και τον αντίστοιχο κωδικό πρόσβασης) εντός της προθεσμίας. Σχετικές αναλυτικές πληροφορίες υπάρχουν στο ΠΣ https://p.uowm.gr/, ενώ περαιτέρω ενημέρωση και βοήθεια παρέχεται από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης.

Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει να υποβάλλει:

  1. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: Οι φοιτητές/τριες κατά την διαδικασία υποβολής των αιτήσεων επισυνάπτουν υποχρεωτικά στο Πληροφοριακό Σύστημα (https://p.uowm.gr/) την αναλυτική βαθμολογία τους σε μορφή PDF (είτε από την ηλεκτρονική γραμματεία είτε από την γραμματεία του Τμήματος).
  2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ (προαιρετικό): Σε περίπτωση που ο/η φοιτητής/τρια ανήκει σε κάποια κατηγορία ΑμεΑ, μπορεί να επικαλεσθεί αυτό το κοινωνικό κριτήριο και θα πρέπει να υποβάλει τα απαραίτητο δικαιολογητικό κατά την αίτηση του σε μορφή PDF (γνωμάτευση από υγειονομική επιτροπή του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας – ΚΕ.Π.Α., όπου θα αναγράφεται το ποσοστό αναπηρίας).

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΑ

Με την υποβολή της αίτησης, ο/η φοιτητής/τρια ενημερώνεται και συναινεί με τα παρακάτω και η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 1599/1986:

  1. Θα διατηρώ την φοιτητική μου ιδιότητα καθ’ όλη την διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης. Δεν θα υποβάλλω αίτηση ορκωμοσίας ούτε και αίτηση βεβαίωσης περάτωσης σπουδών, αφού η Πρακτική Άσκηση αποτελεί μάθημα του Προγράμματος Σπουδών.
  2. Οφείλω να δηλώσω την Πρακτική Άσκηση ως μάθημα (επιλογής ή υποχρεωτικό, σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος μου).
  3. Δεν έχω συμμετάσχει σε άλλο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης της Πράξης του ΠΑΔΚΣ 2021‐27 της Πρόσκλησης «Πρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ακ. ετών 2024-2025, 2025-2026 και 2026-2027» με συγχρηματοδότηση από την Ελλάδα και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+) μέσω του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», ΕΣΠΑ 2021-2027.
  4. Δεν απασχολούμαι με εξαρτημένη σχέση εργασίας πλήρους ωραρίου ή δεν εργάζομαι ως υπάλληλος του δημοσίου τομέα.
  5. Γνωρίζω ότι εφόσον λαμβάνω επίδομα ανεργίας από τη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), με τη συμμετοχή μου στο Πρόγραμμα αυτό θα διακοπεί. Σε περίπτωση που λαμβάνω άλλου είδους επίδομα (π.χ. ορφανικό επίδομα κ.ο.κ) αναλαμβάνω την ευθύνη να ενημερωθώ επ’ αυτού από τον φορέα παροχής του επιδόματος, προς διασφάλιση κάθε δικαιώματός μου.
  6. Για λόγους ηθικής δεοντολογίας συνιστάται να αποφεύγεται η υλοποίηση Πρακτικής Άσκησης σε Φορείς Υποδοχής συγγενών α’ βαθμού (π.χ. γονείς).
  7. Δήλωση αποδοχής επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συλλέγει και επεξεργάζεται κατ’ αίτησή του/της φοιτητή/τριας ως υπεύθυνος επεξεργασίας, τα προσωπικά δεδομένα που αναφέρονται στην αίτηση και στα τυχόν συνυποβαλλόμενα με αυτήν δικαιολογητικά.

Βήμα 3ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την ολοκλήρωση υποβολής των αιτήσεων, ακολουθεί η αξιολόγηση των αιτήσεων, η οποία πραγματοποιείται από την αρμόδια τριμελή Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος. Η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης, όπως έχουν οριστεί από το Τμήμα (αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση) και σε περίπτωση που ο αριθμός αιτήσεων ξεπεράσει τις διαθέσιμες θέσεις ΠΑ, επιλέγονται οι φοιτητές/τριες με τη μεγαλύτερη μοριοδότηση που προκύπτει από τον αξιολογικό πίνακα. Ο πίνακας των προσωρινών αποτελεσμάτων αναρτάται στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης της ΜΥΦ https://internship.uowm.gr/ ή/και του Τμήματος.

Κατόπιν της ανάρτησης των προσωρινών αποτελεσμάτων οι φοιτητές/τριες, που δεν έχουν επιλεγεί έχουν το δικαίωμα υποβολής τεκμηριωμένης ένστασης επί των προσωρινών αποτελεσμάτων και να καταθέσουν εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών ηλεκτρονικά ένσταση (με Υπεύθυνη Δήλωση ψηφιακά υπογεγραμμένη μέσω gov.gr) στην Γραμματεία του Τμήματος. Οι ενστάσεις εξετάζονται από την αρμόδια Επιτροπή Ενστάσεων Πρακτικής Άσκησης. Ο οριστικός πίνακας κατάταξης επιλεχθέντων/επιλαχόντων φοιτητών/τριών που θα πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση διαβιβάζεται από την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης στη Συνέλευση του Τμήματος προς έγκριση και έπειτα αναρτάται στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης της ΜΥΦ https://internship.uowm.gr/ ή/και του Τμήματος.

Βήμα 4ο ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής και ανάρτησης των οριστικών αποτελεσμάτων, οι επιλεχθέντες/επιλεχθείσες φοιτητές/τριες θα κληθούν να επιλέξουν φορέα υποδοχής (συναφούς αντικειμένου με τις σπουδές τους).

Οι φοιτητές/φοιτήτριες δύναται να αναζητήσουν πιθανούς Φορείς Υποδοχής και θέσεις  ΠΑ μέσω:

  • του Συστήματος Κεντρικής Υποστήριξης Πρακτικής Άσκησης «ΑΤΛΑΣ» http://atlas.grnet.gr/
  • επίσης, μπορούν κι οι ίδιοι φοιτητές/φοιτήτριες να προτείνουν Φορείς Υποδοχής, στους οποίους θα επιθυμούσαν να πραγματοποιήσουν την Πρακτική τους Άσκηση, αρκεί να πληρούν τις προϋποθέσεις, π.χ. συνάφεια αντικειμένου Πρακτικής Άσκησης με το αντικείμενο σπουδών τους. Εάν ο προτεινόμενος φορέας υποδοχής δεν έχει λογαριασμό στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) «ΑΤΛΑΣ», μπορεί να εγγραφεί
  • Οι Φορείς Υποδοχής και οι φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν την ΠΑ υποχρεούνται να εγγραφούν/συνδεθούν στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» http://atlas.grnet.gr/ 
  • Το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης της ΜΥΦ είναι στη διάθεση των φοιτητών/τριών για συμβουλευτική υποστήριξη στην αναζήτηση Φορέα Υποδοχής
  • Ο/Η φοιτητής/τρια θα πρέπει να εγγραφεί στο πληροφοριακό σύστημα «Άτλας» http://atlas.grnet.gr/με το ιδρυματικό του email και κωδικό.
  • Ο φορέας υποδοχής που επέλεξε ο/η φοιτητής/τρια οφείλει να δημιουργήσει λογαριασμό στο πληροφοριακό σύστημα «Άτλας» ως «Φορέας Υποδοχής (από Ελλάδα)» και να δημοσιεύσει την θέση/τις θέσεις ΠΑ που προσφέρει κατά την τρέχουσα περίοδο.
  • Κάθε δημοσιευμένη θέση ΠΑ αποκτά έναν μοναδικό αριθμό θέσης (κωδικός group). Ο φορέας υποδοχής θα πρέπει να τον κοινοποιήσει προς τον/την ασκούμενο/νη φοιτητή/τρια και να ενημερωθεί αντίστοιχα το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, προκειμένου να προχωρήσει στη δέσμευση της θέσης ΠΑ και την αντιστοίχισή της με τον φοιτητή/τρια.

Ενδεικτικά, η Πρακτική Άσκηση δύναται να ξεκινήσει την 1η κάθε μήνα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο/η φοιτητής/τρια να ενημερώσει – τουλάχιστον 2 μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης – το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης για την ημερομηνία έναρξης και τον φορέα υποδοχής – με τον οποίο έχει συμφωνήσει να πραγματοποιήσει την ΠΑ. Τα παραπάνω δηλώνονται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα ΠΑ ΠΔΜ https://p.uowm.gr/

Βήμα 5ο ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

Για την έναρξη της Πρακτικής Άσκησης  απαιτούνται να συμπληρωθούν και να αναρτηθούν ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα ΠΑ ΠΔΜ https://p.uowm.gr/ τα παρακάτω:

  • Στοιχεία Φοιτητή/τριας (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κλπ)
  • Βεβαίωση Απογραφής ΕΦΚΑ Φοιτητής/τρια: Όσοι φοιτητές/τριες διαθέτουν κωδικούς  taxisnet, μπορούν να συνδεθούν στην ιστοσελίδα https://www.efka.gov.gr/el και να κατεβάσουν αμέσως τη ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΦΚΑ
  • Βεβαίωση Τήρησης Τραπεζικού Λογαριασμού Φοιτητή/τριας οποιασδήποτε τράπεζας, αρκεί ο/η φοιτητής/τρια να είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού. Εναλλακτικά, μπορεί να κατατεθεί αντίγραφο της πρώτης σελίδας του τραπεζικού βιβλιαρίου. Εναλλακτικά , οι φοιτητές/τριες μπορούν να προσκομίσουν στο Γραφείο ΠΑ μία Βεβαίωση Τήρησης Τραπεζικού Λογαριασμού
  • Αστυνομική Ταυτότητα Φοιτητή/τριας ή διαβατήριο
  • Στοιχεία Φορέα Υποδοχής (π.χ. Επωνυμία, Τηλέφωνο επικοινωνίας κλπ)

Μετά την συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων, οι φοιτητές/τριες μπορούν να κατεβάσουν τα παρακάτω έγγραφα από το ΠΣ https://p.uowm.gr/ κι αφού υπογράψουν οι ίδιοι και οι φορείς υποδοχής και να τα αναρτήσουν στο ΠΣ https://p.uowm.gr/

  1. Πρωτόκολλο Συνεργασίας
  2. Ειδική Σύμβαση Εργασίας για την Πρακτική Άσκηση

Β. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Παρακάτω παρατίθενται τα απαραίτητα έντυπα και οδηγίες για το κάθε ένα ξεχωριστά, τα οποία υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) Πρακτικής Άσκησης ΠΔΜ https://p.uowm.gr/

ΕΝΤΥΠΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ):

  1. Πρωτόκολλο Συνεργασίας (υπογεγραμμένο από τον/την φοιτητή/τρια, τον Φορέα Υποδοχής και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
  2. Ειδική Σύμβαση Εργασίας για την Πρακτική Άσκηση (υπογεγραμμένη από τον/την φοιτητή/τρια και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
  3. Απογραφικό Δελτίο Εισόδου (συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τον/την φοιτητή/τρια και υποβάλλεται με την έναρξη της ΠΑ στο ΠΣ https://p.uowm.gr/)
  4. Έντυπο Εργάνη Ε3.5 Έναρξης Πρακτικής Άσκησης (Το Έντυπο Εργάνη Ε3.5 Έναρξης Πρακτικής Άσκησης υποβάλλεται από τον Φορέα Υποδοχής στο σύστημα Εργάνη πριν την ημερομηνία έναρξης της ΠΑ και αναρτάται στο ΠΣ https://p.uowm.gr/)
  5. Παρουσιολόγιο ανά μήνα (ο/η φοιτητής/τρια κατεβάζει το πρότυπο αρχείο του Παρουσιολογίου από το ΠΣ https://p.uowm.gr/ κι αφού συμπληρωθεί (κατ’ ελάχιστο 120 ώρες/μήνα και μέγιστο 160 ώρες/ανά μήνα) και υπογραφεί και από τον Φορέα Υποδοχής, αναρτάται στο ΠΣ https://p.uowm.gr/ στο τέλος κάθε μήνα)
  6. Έκθεση Πεπραγμένων (ο/η φοιτητής/τρια συμπληρώνει ηλεκτρονικά τις εργασίες που πραγματοποιεί κατά τη διάρκεια της ΠΑ και με την ολοκλήρωση της ΠΑ υποβάλλει οριστικά την έκθεση Πεπραγμένων στο ΠΣ https://p.uowm.gr/)
  7. Ερωτηματολόγιο Φοιτητή/τριας (συμπληρώνεται την τελευταία ημέρα της ΠΑ)
  8. Απογραφικό Δελτίο Εξόδου (συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τον/την φοιτητή/τρια και υποβάλλεται με την λήξη της ΠΑ στο ΠΣ https://p.uowm.gr/)
  9. Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Επόπτη/πτριας Φορέα Υποδοχής (Ο/η Επόπτης/τρια από τον Φορέα Υποδοχής συμπληρώνει ηλεκτρονικά στο ΠΣ https://p.uowm.gr/ το Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης της ΠΑ του/της φοιτητή/τριας)
  10. Έντυπο Εργάνη Ε3.5 Λήξης/(Διακοπής) Πρακτικής Άσκησης Το Έντυπο Εργάνη Ε3.5 Λήξης Πρακτικής Άσκησης υποβάλλεται από τον Φορέα Υποδοχής στο σύστημα Εργάνη από την ημερομηνία λήξης της ΠΑ και το αργότερο έως τέσσερις (4) εργάσιμες ημέρες από τη λήξη. Έπειτα θα πρέπει το έντυπο Ε3.5 να αναρτηθεί από τον Φορέα Υποδοχής στο ΠΣ https://p.uowm.gr/ (εφόσον έχει υποβληθεί από τον φορέα υποδοχής το Έντυπο Εργάνη Ε3.5 Λήξης, μπορεί κι  ο/η φοιτητής/τρια να το αναζητήσει και να το κατεβάσει από τη σελίδα https://myergani.gov.gr/ – δείτε σχετικά τον οδηγό my ergani
  11. Βεβαίωση Ολοκλήρωσης Πρακτικής Άσκησης Οι φοιτητές/τριες μπορούν να την αντλήσουν από το ΠΣ https://p.uowm.gr/, να την  υπογράψει/σφραγίσει ο/η Υπεύθυνος/νη του Φορέα Υποδοχής και έπειτα να αναρτηθεί από τον/την φοιτητή/τρια στο ΠΣ https://p.uowm.gr/
  12. Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Υπεύθυνου/νης από το Τμήμα ΠΔΜ (συμπληρώνει ηλεκτρονικά στο ΠΣ https://p.uowm.gr/)

Αποζημίωση Φοιτητών/τριών κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης

Η Πρακτική Άσκηση αποζημιώνεται, με την ολοκλήρωσή της σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 52 του ν. 4611/2019 (Α’ 73), παρ. 7 του άρθρου 69 του ν. 4957/2022, παρ. 7 & 8, άρθρο 44, Ν. 5128/2024, ΚΥΑ Αριθμ. 7543/2024 ΦΕΚ 5473/Β/02-10-2024, Εγκύκλιος αρ. πρωτ. ΓΓΑΕ 767/30.10.2024, Εγκύκλιος Αρ. πρωτ. ΓΓΑΕ 779/14.11.2024).

Για την Πρακτική Άσκηση πλήρους απασχόλησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 7 του άρθρου 69 του ν. 4957/2022, το ύψος της μηνιαίας αποζημίωσης των ασκούμενων φοιτητών/τριων ανέρχεται στα τριακόσια πενήντα ευρώ (350,00€), συμπεριλαμβανομένων των εισφορών της παρ. 6 του άρθρου 69 του ν. 4957/2022. Για οποιαδήποτε καθυστέρηση δεν ευθύνεται το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, αλλά ούτε και ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του ΠΔΜ. Οι ασκούμενοι/ες αποζημιώνονται απ’ ευθείας από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ και το ύψος του ποσού αφορά στην τρέχουσα  περίοδο.

Ασφάλιση Φοιτητών/τριών κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης

Με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι φοιτητές/τριες που διεξάγουν Πρακτική Άσκηση, υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2217/1994 (Α΄83) μόνο για τον κίνδυνο του ατυχήματος. Για την ασφάλιση παροχών ασθενείας σε είδος, εφαρμόζεται η παρ. 10 του άρθρου 15 του ν. 3232/2004 (Α’ 48).

Ο/Η φοιτητής/τρια, λόγω της ασφάλισής του/της από την Πρακτική του/της Άσκηση, δεν παύει να είναι ασφαλισμένος/η στους γονείς του/της (ή αν είναι άμεσα ασφαλισμένος/η στη δική του/της ασφάλεια), δε χάνει την ασφάλισή του/της. Οι φοιτητές/τριες δεν δικαιούνται δώρα και επίδομα κανονικής άδειας και δεν θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδοτικής κάλυψης.

Σε κανονικές συνθήκες, το δικαίωμα των ασκούμενων φοιτητών/τριών στην ιατρική περίθαλψη εξασφαλίζεται είτε εκ της οικογένειάς τους (προστατευόμενα μέλη) είτε εκ της φοιτητικής τους ιδιότητας. Οι φοιτητές/τριες που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατοχυρώνουν το δικαίωμα αυτό καλούνται να ενημερώσουν το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης πριν την έναρξη της άσκησής τους.

Δικαιώματα και Υποχρεώσεις φοιτητών/τριών

Ο/η φοιτητής/τρια πριν την έναρξη της Πρακτικής του/της Άσκησης πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες που θα του δοθούν από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης της ΜΥΦ σχετικά την υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης.

Κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης, ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια δικαιούται αδείας μίας (1) ημέρας ανά μήνα Πρακτικής Άσκησης, για λόγους προσωπικούς, υγείας ή εκπαιδευτικούς (π.χ. εξετάσεις). Ο/Η ασκούμενος/η μπορεί να χρησιμοποιήσει τις ημέρες απουσίας είτε τμηματικά είτε συνολικά κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης. Στην περίπτωση που θέλει να κάνει χρήση της άδειάς του για προσωπικούς ή εκπαιδευτικούς λόγους, τότε θα πρέπει να ενημερώσει για την απουσία του/της το Φορέα Υποδοχής.

Ο/Η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια στον χώρο της Πρακτικής Άσκησης, υποχρεούται να ακολουθεί τους κανονισμούς ασφαλείας και εργασίας ως και κάθε άλλη ρύθμιση που ισχύει για το προσωπικό του Φορέα Υποδοχής. Αδικαιολόγητες απουσίες ή παράβαση των κανονισμών του εργασιακού χώρου μπορούν να οδηγήσουν στη διακοπή της Πρακτικής Άσκησης.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια υποχρεούται να υποβάλλει/προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ή οποιαδήποτε επιπλέον στοιχείο/δικαιολογητικό του/της ζητηθεί από τον/την Τμηματικά Υπεύθυνο/η Πρακτικής Άσκησης ή/και το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης της ΜΥΦ.

Ο/Η φοιτητής/τρια δε μπορεί να ορκιστεί πριν την ολοκλήρωση της Πρακτικής του/της Άσκησης, αφού η Πρακτική Άσκηση αποτελεί μάθημα του Προγράμματος Σπουδών. Μπορεί, όμως, να έχει ολοκληρώσει τις ακαδημαϊκές του/της υποχρεώσεις, αλλά να μην έχει καταθέσει αίτηση ορκωμοσίας ή αίτηση βεβαίωσης περάτωσης σπουδών.

Υποχρεώσεις Φορέα Υποδοχής

Ο Φορέας Υποδοχής, στον οποίο ασκούνται οι φοιτητές/τριες, υποχρεούται να συμβάλλει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αρτιότερη εκπαίδευση των ασκούμενων. Ο Φορέας Υποδοχής μεριμνά για:

  • την τοποθέτηση κάθε ασκούμενου/ης φοιτητή/τριας σε θέση Πρακτικής Άσκησης, στον τομέα που έχει δηλώσει και είναι σχετική με το αντικείμενο σπουδών του/της, χωρίς ωστόσο αυτό να αποκλείει τη δυνατότητα εναλλαγής θέσεων εργασίας (job rotation), στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται εφικτό και σκόπιμο
  • την εξασφάλιση κατάλληλου χώρου εργασίας και την ανάθεση καθηκόντων στον/στην ασκούμενο/η φοιτητή/τρια  με βάση το αντικείμενο σπουδών του/της
  • την ενημέρωση σε κάθε ασκούμενο/η φοιτητή/τρια για τους ισχύοντες κανόνες ασφάλειας και υγείας στο Φορέα Υποδοχής
  • τον ορισμό υπεύθυνου/ης Πρακτικής Άσκησης (Επόπτη/τρια Φορέα Υποδοχής) για τον/την κάθε ασκούμενο/η με επαρκή εμπειρία στο αντικείμενο της άσκησης, ο/η οποίος/α επιβλέπει την άσκηση και την επίδοση των ασκούμενων. Συνεργάζεται με τον/την Επόπτη/τρια Πρακτικής Άσκησης από την πλευρά του Ιδρύματος για την αποτελεσματικότερη άσκηση των φοιτητών/τριών

Σχετικά αρχεία

© 2017 internship.uowm.gr